Monday 5 December 2011

AKU SENDIRI TAK MENGERTI SELURUH ISI HATIKU.....

Sayang,,,,,
dining malam bila mana aku keseorangan,,bila mana setiap insan sedang nyenyak dibuai lena,aku terkebil-kebil ,terbayang-bayang ,wajahmu menjelma disetiap sudut ,disetiap ruang ada saja bayangmu duhai anakku.... bila mana aku keresahan ,bila mana aku dalam kerinduan hanya airmata yg setia menjadi teman,,,bila mana aku dalam kesedihan hanya tuhan tempat aku mencurahkan seluruh keresahanku,seluruh kekecewaanku,seluruh jiwaku walaupun dalam kepasrahan...... tuhan benarkah ini dugaanmu atau pun aku sendiri yg mencipta duka,aku sendiri yg menempah sengsara bila mana ada yg mula menyangka akulah punca segala-galanya....tuhan salahkah aku memilih jalan itu,salahkah aku mencorak kehidupan hanya ingin melihat anakku gembira,hanya ingin melihat anakku bahagia,..... tuhan seandainya ku tahu garisan akhir episod hidup ku tak ingin aku melalui jalan hidup ini,tak ingin sekalipun aku lewati,tak ingin sekalipun aku jelajahi....tuhan..betapa luluhnya hatiku ini,,,bila ada yg menuduh akulah penyebap kematian anak ku,akulah penyebap segala-galanya,,mampukah aku untuk menerima tohmahan itu,tuhan hanya engkau yg lebih mengerti isi hatiku,hanya engkau yg lebih tahu segala qada dan qadarmu adalah ketentuan darimu.....tuhan seandainya nyawaku yg bisa membayar diatas kematian anakku,seandainya dengan kematianku yg bisa menyenangkan setiap insan,dan seandainya akulah punca segalanya aku redha,kau ambillah nyawaku bila mana mereka semua akan puas...tapi satu pintaku kau ampunkanlah segala dosa-dosaku.....

No comments:

Post a Comment