Thursday 31 March 2011

HARI LAHIRMU BUAT KALI YG TERAKHIR....

Kenangan yg takkan kembali lagi.......Daniel.....Tidak sedikitpun aku menyangka ini adalah ulang tahun kali yang terakhir buat dirimu...Walaupun dibibirmu mengukir senyuman namun dihatimu tersimpan suatu kepedihan,,,,,Ye, suatu kepedihan...aku mengerti,aku bisa menyelami hati dan perasaanmu kerna suatu ketika dulu kita pernah berkongsi satu denyutan nadi....kau duduk dirahimku selama 9 bulan apa yang kau rasa aku jua dapat merasa .Sakit, sedih dan kecewa sentiasa menjadi tetamu  dalam hidup kita..Danial...ketika kau didalam kandunganku lagi kau sudah menerima dugaan demi dugaan,aku melahirkanmu bersendirian tanpa ditemani seorang ayah disisimu...Lelaki itu sibuk mengejar nafsu semata-mata,berbeza dengan kakakmu yg pernah merasai belaian dari seorang ayah...dia lebih bernasib baik nak....Tapi,Daniel tak punya semua itu walaupun begitu mak tetap mempertahankan kalian berdua dari jatuh ke tangan manusia yang tak punya perasaan.Bagi diri ku engkaulah segala-galanya dan lelaki itu tidak layak untuk merampasmu dari dakapanku...Danial,apalah dosamu nak sehingga kau terpaksa menanggong penderitaan yang tak sepatutnya engkau tanggong.....kau terlalu kecil untuk mengerti semua ini....Ketika engkau menderita sakit, tidak sekali pun lelaki itu datang menjengok,walaupun sudah  diberitahu berkali-kali namun dia buat tak tahu,,tapi aku dapat merasa engkau pun tidak pernah mengharapkan kehadirannya kerana dari bayi dia tidak pernah menjengok dan menyaramu walau sekali sehinggalah engkau menghembuskan nafasmu yang terakhir.... Aku tahu didalam hatimu hanya ada aku,,,,,kerna aku adalah engkau dan engkau adalah aku......Ye...semoga kita akan bersama hingga ke akhirat,kerna itulah janjimu terhadapku....

No comments:

Post a Comment