Saturday 11 June 2011

HIDUP SEAKAN MATI....

Setiap malam aku bergantong pada ubat penenang yg doktor berikan padaku,,namun perasaan aku tetap sama,walaupun aku dalam keadaan hayal namun wajah arwah sentiasa berlegar2 di segenap ruang mataku.... Aku rasa dunia seolah tidak adil,,,aku rasa terlalu lemah bila mana aku menelan ubat itu,,,,ya Allah kenapalah aku jadi begini,,,air mata ini tidak henti2 untuk menitis,,,,hari2 aku terpaksa keluar untuk mencari ketenangan,tapi aku tidak jumpa pada sebuah ketenangan,bayangannya sentiasa mengejar jiwaku,,,aku terlalu rindu,,rindu pada raut wajahnya,rindu pada senyumamnya,,,,rindu pada segala2nya,,,,,bila aku terlihat ada yg menjadi kesukaannya,air mata ini terus menitis,tidak kira dimana,tidak kira masa,sehingga aku merayu,wahai mata janganlah engkau menitiskan titis2 air mata lagi,,aku tidak terdaya,janganlah kau lihat apa2 yg berkaitan dengannya kerana jiwa ini tersiksa.....Namun mata tidak mampu menolak segala yg terlintas diruang mata,walaupun hati berbisik jangan kau lihat lagi...jangan kau tambahkan derita didalam jiwa....mata tetap melihat kerana kenangan tersimpan didalam hati,dan hatilah yg merosakkan jiwa,,,,,,,,,

No comments:

Post a Comment