Friday 17 June 2011

MENGINTAI DARI TIRAI KAMAR.......

Setiap detik ku mengintai dari tirai kamar,pandangan ku ,kulemparkan jauh memerhati batu-batu putih yg meneracak di atas permukaan tanah yg kian kegersangan...Apatah lagi batu-batu itu ada di sekeliling kediamanku.Ku intai-intai dengan harapan aku dapat melihat susuk tubuh insan yg amat aku cintai.Setiap kali aku terjaga dari lena,bila ku amati dia tiada didalam kehidupanku,wal hal aku sering bersamanya dalam lena tidurku..Aku sering berharap aku tak akan jaga dari lena tidurku,kerna aku amat bahagia bila bersamanya....Namun sampai bilakah aku harus terus dengan bayangan dan igauanku,aku sendiri tidak mengerti,,,,,Apakah aku sudah hilang kawalan perasaanku,,Tuhan tolonglah aku,,,,Aku sendiri tidak ingin hidup begini,hidup sering dibayangi memori silam  yg amat memilukan...... Terkadang aku marah pada diriku sendiri mengapa harus aku pilih jalan hidup ini yg sekaligus telah merampas zuriat yg kukandung dan ku pelihara seorang diri...mengapa dan kenapa ini semua harus terjadi...Tuhan ,,salahkah aku,salahkah aku memilih jalan hidup ku ini,,,,seandainya aku yg bersalah, kau lemparkanlah hukuman padaku,kau berilah pembalasan padaku,aku menerimanya ya Allah asalkan terhapuslah sudah dosa-dasa yg selama ini telah aku lakukan dengan sengaja atau pun di luar batas kesedaranku....sesungguhnya aku redha ya Allah diatas ketentuanmu,asalkan aku kembali dengan mu dengqan jiwa yg bersih tanpa sekelumit noda,,,aku ingin menjadi seperti zuriatku yg sentiasa menyebut namamu hingga ke hembusan nafasnya yg terakhir,,,,Ya Allah,seandainya nafasku sudah hampir ke penghujung,kau berilah aku sedikit ruang untuk aku menjadi insan yg sempurna untuk aku menjadi tetamumu, kau berilah aku sedikit ruang untuk aku menebus segala kesilapan dan segala kealpaan ku selama aku hidup didunia dan aku bermohon agar kau pertemukan aku dengan zuriatku dan bersama dengannya di akhirat kelak....Ya Allah,,,,kau kasihanilah aku...aku merayu padamu,agar aku dibukakan pintu hatiku ke jalan yg kau redhai.....

No comments:

Post a Comment